Funktioner
& Moduler

Med ett stort modulbibliotek kan appen byggas ut efter behov. Vi kan också erbjuda helt kundanpassade lösningar som integreras i plattformen. Kontakta oss för mer information.

Informationsmoduler

Välj bland en mängd funktioner som gör det enklare än någonsin att nå ut med viktig information till hela kommunen.

  • Anpassade aviseringar

    Skapa driftmeddelanden och skicka pushnotiser till specifika användare, baserat på gatuadress, ort, körlista eller ett specifikt tömningsdatum. Fler urval kan göras baserat på den data som finns att tillgå.

  • Informationsmeddelanden

    Synliggör viktig information genom att publicera meddelanden direkt på startskärmen, eller som en "take-over" vid uppstart av appen. Du väljer när meddelandet ska publiceras och avpubliceras, och om det ska visas en eller flera gånger.

  • Dynamisk meny

    Skapa anpassade menyval i appen och ändra ikoner och texter. Du kan också skapa egna sidor med text, bilder och länkar.

  • Felsökningspanel

    Kontrollpanel som underlättar för kundservice och låter dig se specifika användares inställningar (om de har aktiverat notiser m.m.).

  • Tidsanpassade aviseringar för nästa hämtdag

    Låter användaren ställa in önskad tidpunkt för notiser om nästa hämtdag.

  • Quiz / Miljöhjälte / Gamification

    Möjlighet att skapa quizer med olika ämnen och svårighetsgrad. Du skapar enkelt en quiz i appens administrationsverktyg.

Avfall & Renhållning

Upptäck funktionerna som gör det lättare för dina kommuninvånare att göra rätt.

  • Avfallsguide

    Guide som med text och ikoner visar hur olika avfallsslag ska sorteras. Lista på avfall A-Ö, fritextsökning och infosida för varje avfallsslag (med möjlighet att skriva om).

  • Packhjälp

    Användaren väljer vilket avfall som ska slängas och får därefter en lista på ordningen det ska packas i bilen/kärran för att underlätta vid ÅVC-besök.

  • Mobila ÅVC:er

    Funktion som visar var de mobila ÅVC:erna befinner sig. Tid och plats visas på appens hemskärm och schemat finns på en separat informationssida. Under inställningar i appen kan användaren välja att få notiser dagen innan ÅVC:n anländer till en specifik plats.

  • Slamtömning

    Funktion som visar planerade tömningar och skickar notiser till användaren innan tömningsdag.

  • Slamhändelser

    Presentation av de senaste slam-händelserna genom information och ikoner. Användaren får en notis efter slamtömning och kan se statusen i appen.

  • VA-Guide

    Appen utökas med ytterligare en avdelning där användaren kan söka svar på sina frågor om allt inom vatten och avlopp.

  • ÅVC-besök

    Möjlighet att se antal kvarvarande ÅVC besök och registrerade inpasseringar. Denna funktion förutsätter att data finns tillgänglig via API. Matchning sker mot användarens registrerade uppgifter.

  • Öppna bommen

    Funktion som låter användaren öppna bommen till ÅVC:n efter ordinarie öppettider. Detta kräver att det finns ett bom-system som går att kommunicera med via API. Det kräver också inloggning med Bank-ID. Appen kontrollerar användarens behörighet och att personen befinner sig på plats.

Mina tjänster

Samla fakturor, förbrukningsvärden och annan viktig information på ett och samma ställe.

  • Mina tjänster grund + inloggning med Bank-ID

    Ett nytt menyval som samlar användarens tjänster (tillgängliga via API) så som Fjärrvärme, Vattenförbrukning, Renhållning och E-tjänster. För att komma åt innehållet loggar användaren in via Bank-ID.

  • Renhållning / Avfall

    Visar anläggningsuppgifter och information om abonnemang, taxa m.m.

  • Vattenförbrukning

    Visar anläggningsuppgifter, vattenförbrukningsdata och abonnemangsinformation. Det finns också möjlighet att rapportera vattenförbrukning.

  • Vattenförbrukning Kampstrup

    Hämtar detaljerade data från Kampstrups API.

  • Fjärrvärme

    Visar anläggningsuppgifter, förbrukningsdata och abonnemangsinformation.

  • Elavtal & Elpriser

    Visar anläggningsuppgifter, förbrukningsdata och abonnemangsinformation.

  • Fakturor

    Samlar användarens obetalda och betalda fakturor.

  • E-tjänster

    Motsvarande e-tjänster som kan göras via EDP:s Mina sidor. Exempel på e-tjänster är Ägarbyte, Anmäla reklamation (t.ex. trasigt kärl, kärl ej tömt), Övriga beställningar (t.ex. extratömning av sopkärl), Händelsehistorik, Mina ansökningar och Kontaktuppgifter.

Boka gratis demo

Vi visar gärna upp hur appen fungerar. Kontakta oss eller fyll i formuläret nedan för att boka en gratis demo. hej@avfallsappen.se0521-66 100